Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
🛒 Obchodní podmínky e-shopu achatek.cz
1. Úvodní ustanovení
1.1 Provozovatel e-shopu:
Marek Gabko
Lhota u Vsetína 150, 75501 Vsetín
IČO: 07055188
E-mail: achatek.cz@seznam.cz
E-mail pro reklamace: achatek.cz@seznam.cz
Telefon: +420 721 930 694
Internetová adresa: achatek.cz
1.2 Tyto podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran při nákupu zboží prostřednictvím e‑shopu v souladu s platnými právními předpisy ČR:
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (kupní smlouva – §§ 1746 a násl., spotřebitelské smlouvy – §§ 1810 a násl., odpovědnost za vady – §§ 2161 a násl.)
zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (§§ 7 a násl. – právo odstoupit od smlouvy)
zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti
nařízení (EU) 2016/679 (GDPR)
zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
2. Uživatelský účet a jeho používání
2.1 Registrace a účet
Zákazník si může (ale nemusí) vytvořit uživatelský účet. Registrace není podmínkou pro objednání zboží. Registrací získává uživatel přístup k historii objednávek, sledování zásilek a dalším funkcím.
2.2 Údaje při registraci
Při registraci je uživatel povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje. V případě změny údajů je povinen je neprodleně aktualizovat ve svém účtu.
2.3 Přístupové údaje a bezpečnost
Uživatel je povinen chránit své přístupové údaje a nesdělovat je třetím osobám. Za zneužití účtu třetí stranou nese odpovědnost registrovaný uživatel.
2.4 Odpovědnost za účet
Uživatel odpovídá za všechny činnosti provedené prostřednictvím svého účtu až do okamžiku jeho zrušení nebo nahlášení zneužití. V případě podezření na zneužití účtu je povinen ihned kontaktovat provozovatele e-shopu.
2.5 Zrušení a zablokování účtu
Uživatel může kdykoli požádat o zrušení účtu e-mailem nebo prostřednictvím nastavení v uživatelském rozhraní. Provozovatel si vyhrazuje právo účet zrušit nebo zablokovat v případě porušení obchodních podmínek, poskytnutí nepravdivých údajů, neaktivity po dobu delší než 24 měsíců, či z jiných důvodů (např. bezpečnost).
2.6 Ochrana osobních údajů
Údaje zadané při registraci jsou zpracovávány v souladu s nařízením GDPR a zákonem o zpracování osobních údajů. Podrobnosti jsou uvedeny v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, který je dostupný na webu e-shopu.
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1 Vznik smlouvy
Kupní smlouva vzniká potvrzením objednávky prodávajícím v souladu s § 1746 občanského zákoníku.
3.2 Závaznost objednávky
Objednávka je závazná a kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito podmínkami (§ 1751 obč. zák.).
3.3 Právo odmítnout objednávku zákazníkům s uvedeným slovenským IČO
Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout přijetí a realizaci objednávky, pokud zákazník v objednávce uvede slovenské identifikační číslo osoby povinné k dani (IČO). Toto opatření je zavedeno z důvodu administrativních, daňových a logistických omezení spojených s intrakomunitárním obchodem.
Toto právo je v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které umožňuje prodávajícímu odmítnout uzavření smlouvy, jestliže k tomu existují vážné důvody.
Dále je toto opatření v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, zejména pravidly identifikace plátců DPH v rámci EU a režimem přenesení daňové povinnosti.
V případě odmítnutí objednávky s uvedeným slovenským IČO nebude objednávka potvrzena ani realizována a zákazník není oprávněn požadovat náhradu škody či jiné kompenzace.
4. Cena a platba
4.1 Ceny
Ceny jsou uvedené včetně DPH dle zákona č. 235/2004 Sb.
4.2 Cena nezahrnuje
Náklady na dopravu hradí kupující podle § 1831 obč. zák.
4.3 Platební možnosti
Bankovní převod na účet Fio 2000804833/2010
Platební kartou
Dobírka
Další způsoby platby mohou být přidány dle potřeby na webu.
5. Dodací podmínky
5.1 Způsoby dopravy
Zásilkovna, Česká pošta, PPL.
5.2 Dodací lhůta
Zboží doručujeme do 7 pracovních dnů od potvrzení objednávky (§ 1910 obč. zák.).
5.3 Odpovědnost za prodlení
Za prodlení způsobené dopravcem nenese prodejce odpovědnost (§ 1911 obč. zák.). Kupující si případ řeší přímo s dopravcem.
6. Odstoupení od smlouvy
6.1 Právo spotřebitele
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí bez udání důvodu (§ 1829 obč. zák., zákon o ochraně spotřebitele).
6.2 Podmínky vrácení
Zboží musí být kompletní, nepoškozené a pokud to povaha věci dovolí, vráceno v původním obalu (§ 1832 obč. zák.).
6.3 Náklady na zpětnou dopravu
Náklady na zpětnou dopravu hradí kupující, pokud nebylo dohodnuto jinak (§ 1831 obč. zák.).
6.4 Oznámení o odstoupení
Odstoupení lze oznámit e-mailem nebo písemně. Vzor oznámení je součástí dokumentu.
7. Reklamace a rizika minerálů
7.1 Záruka
Zákonná lhůta 24 měsíců pro vady při převzetí (§ 2161 obč. zák.).
7.2 Postup reklamace
Reklamaci lze podat e-mailem nebo písemně s popisem vady a dokladem (§ 2167 obč. zák.).
7.3 Přirozené odchylky
Barva, inkluze, praskliny či mikrotrhlinky u minerálů nejsou vady (§ 2165 obč. zák.).
7.4 Specifika náramků a broušených minerálů
Přirozené odchylky ve vzhledu, matnost, drobné rozdíly ve velikosti či lesku nejsou reklamace.
Ručně navlékávané náramky mohou mít drobné rozdíly v délce či napnutí – není to výrobní vada.
Poškození způsobené nevhodným zacházením (chemikálie, voda, nadměrné napínání, mechanické poškození) nelze reklamovat.
7.5 Změna hmotnosti a rozměrů v závislosti na obsahu vody
U některých minerálů může dojít k přirozené změně hmotnosti nebo velikosti v důsledku ztráty či absorpce vody (např. sádrovec, zeolity, opál). Uvedené hodnoty odpovídají stavu při balení. Odchylka ±5 % není důvodem k reklamaci.
7.6 Dekorativní a sběratelský charakter minerálů
Veškeré minerály a výrobky z nich nabízené na e-shopu achatek.cz jsou určeny výhradně k dekorativním a sběratelským účelům. Nejedná se o zdravotnické prostředky, potraviny, kosmetiku ani chemické látky určené k vnitřnímu nebo vnějšímu užití. Jakékoli jiné použití je na vlastní riziko kupujícího a prodejce za něj nenese odpovědnost.
8. Cookies
8.1 Používání cookies
Web achatek.cz používá cookies za účelem správného fungování webu, analýzy návštěvnosti a zlepšení uživatelského zážitku.
8.2 Souhlas s cookies
Používáním webu uživatel souhlasí s používáním cookies. V případě nesouhlasu lze cookies odmítnout v nastavení prohlížeče.
8.3 Správa cookies
Podrobné informace o cookies, jejich druzích a správě naleznete v samostatné Politice cookies, která je dostupná na webu e-shopu.
9. Právní rámec a ochrana osobních údajů
9.1 Legislativa
Podmínky jsou v souladu s občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele, zákonem o službách informační společnosti, GDPR a zákonem o zpracování osobních údajů.
9.2 Archivace
Kupní smlouva spolu s podmínkami je archivována elektronicky dle § 1934 obč. zák.
9.3 Osobní údaje
Zpracováváme je v souladu s GDPR a zákonem č. 110/2019 Sb. Více viz Zásady zpracování osobních údajů na webu.
10. Řešení sporů
Kupující a prodejce se snaží dosáhnout smíru při řešení případných sporů. V případě neshod mohou spotřebitelé využít mimosoudní řešení sporů prostřednictvím České obchodní inspekce nebo jiných oprávněných subjektů.
Příslušný soud v ČR je soud podle sídla prodejce (§ 89 obč. soudního řád).
11. Závěrečná ustanovení
11.1 Účinnost
Tyto podmínky platí od 17. 7. 2025.
11.2 Změny
Prodejce si vyhrazuje právo podmínky měnit. Změny zveřejní na webu a platí od zveřejnění (§ 1751 obč. zák.).
11.3 Neplatnost ustanovení
Pokud je některé ustanovení neplatné, nemá vliv na platnost ostatních ustanovení (§ 551 obč. zák.).
🛠️ Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
Shodné s obchodními podmínkami – viz kontakty a provozovatel.
2. Základní podmínky reklamace
2.1 Reklamace vadného zboží lze uplatnit ve lhůtě 24 měsíců (§ 2161 obč. zák.).
2.2 Reklamaci podá kupující e‑mailem nebo písemně s popisem vady a dokladem (§ 2167 obč. zák.).
2.3 Zboží musí být kompletní, nepoškozené a správně zabalené (§ 2165 obč. zák.).
2.4 Náklady na vrácení hradí kupující, pokud není dohodnuto jinak (§ 1831 obč. zák.).
2.5 Specifika mineralogických výrobků a náramků – viz obchodní podmínky (bod 6.4).
3. Postup reklamace
3.1 Zaslat zboží na adresu uvedenou v obchodních podmínkách.
3.2 Zajistit, aby bylo zboží chráněno proti poškození během přepravy.
3.3 Přiložit:
kopii dokladu o koupi,
popis vady,
kontaktní údaje,
reklamační formulář (vzor součástí dokumentu).
U náramků/broušených minerálů doporučujeme připojit fotodokumentaci vady.
4. Vyřízení reklamace
4.1 Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů (§ 2165 obč. zák.).
4.2 Výsledek bude sdělen e‑mailem nebo telefonicky.
4.3 Oprava, výměna nebo vrácení ceny.
4.4 Při uznané reklamaci se hradí účelně vynaložené náklady (např. poštovné) – dle § 2165 obč. zák.
5. Upozornění
Viz bod 6 – obchodní podmínky.
6. Závěrečná ustanovení
6.1 Dokument nabývá účinnosti dne 17. 7. 2025.
6.2 Pro změny platí stejná pravidla jako pro obchodní podmínky.
6.3 Neplatnost části neovlivňuje ostatní (§ 551 obč. zák.).
6.4 Spor řeší smírně nebo soud dle sídla prodejce (§ 89 obč. soudního řád).
6.5 Ochrana údajů dle GDPR a zákona o zpracování.
Přílohy
Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy (§ 1829 obč. zák.).
Vzor reklamačního formuláře (§ 2167 obč. zák.).
Přílohy
Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy (§ 1829 občanského zákoníku).
Vzor reklamace (§ 2167 občanského zákoníku).
📝 Reklamační formulář vzor
Prodávající:
Marek Gabko
Lhota u Vsetína 150
75501 Vsetín
IČO: 07055188
E-mail: achatek.cz@seznam.cz
Telefon: +420 721 930 694
Internetová adresa obchodu: achatek.cz
Kupující:
Jméno a příjmení: ___________________________
Adresa: ____________________________________
E-mail: ____________________________________
Telefon: ____________________________________
Číslo objednávky: ___________________________
Datum objednání: ___________________________
Datum obdržení zboží: ______________________
Reklamované zboží:
Název produktu: ____________________________
Kód produktu: ______________________________
Počet kusů: ________________________________
Popis vady:
____________________________________________________________
Požadovaný způsob vyřízení reklamace:
Oprava zboží
Výměna zboží
Vrácení kupní ceny
Údaje pro vrácení peněžních prostředků (pokud požadováno):
Číslo účtu: ______________________________
IBAN: __________________________________
BIC/SWIFT: ______________________________
Seznam příloh:
Doklad o koupi (faktura, paragon)
Fotografie vady zboží
Originální obal zboží (pokud je to možné)
Datum: ___________________
Podpis kupujícího: _______________________
reklamacni-formular.cz
Tento formulář je vyžadován pro efektivní vyřízení reklamace. Doporučujeme jej vyplnit a zaslat spolu s reklamovaným zbožím na výše uvedenou adresu. V případě potřeby nás kontaktujte na e-mailu achatek@seznam.cz nebo telefonním čísle +420 721 930 694.
📝 Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy (14denní lhůta)
Prodávající:
Marek Gabko
Lhota u Vsetína 150
75501 Vsetín
IČO: 07055188
E‑mail: achatek.cz@seznam.cz
Telefon: +420 721 930 694
Internetová adresa obchodu: achatek.cz
FORMULÁŘ ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Kupující
Jméno a příjmení: ____________________________________
Adresa: ____________________________________________
E‑mail: ____________________________________________
Telefon: ___________________________________________
Informuji vás tímto o svém odstoupení od smlouvy na dálku podle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uzavřené dne:
Datum objednávky: ____________________
Datum převzetí zboží: _____________
Objednané zboží:
Název produktu / kód: __________________________________
Počet kusů: ___________________________________________
Datum odeslání formuláře (vyplněno kupujícím): _______________
Podpis (pouze pokud zasíláte písemně): _______________________
🕒 Postup při odstoupení
Vyplněný formulář odešlete nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží na:
e‑mail: achatek.cz@seznam.cz
nebo poštou na adresu provozovny (viz výše)
Zboží musí být vráceno nepoškozené, kompletní, v původním obalu, nejpozději do 14 dnů od odeslání formuláře.
Náklady na vrácení nese kupující (pokud není dohodnuto jinak).
Prodávající vrátí kupní cenu (včetně nejlevnější použité dopravy, pokud byla zvolená) do 14 dnů od obdržení vráceného zboží.